KURUMSAL > FAYDA PROJESİ


Yerel Perakende’nin Çehresi Değişiyor!

Her şey, ABD yönetiminin Mortgage Kredileri veren şirketlere el koyması ile başladı. Amerika'da bir fırtına gibi esen ve önce Avrupa'da, ardından da Türkiye'de etkisini gösteren, tüm dünyayı haber kanallarına ve piyasa tahlillerine odaklayan, hatta bir gerilim filmine dönüşen, 1929 yılı buhranından bile ağır kabul edilen Küresel Kriz; geride pek çok batan şirket, işsiz insan ve kırılma noktası yüksek bir ekonomi bıraktı.

Hızla krizden sıyrılmanın yollarını arayan ülkeler, başta Amerika olmak üzere, G7 Ülkeleri, Avrupa Ülkeleri ve Türkiye, birbirinden farklı 'Krizden Çıkma Reçeteleri' yayınlamaya başladılar. Bu tedbirlerden belki de en göze çarpanı, 'Firma Birleşmeleri' idi. Amerika ve Avrupa'da, sigorta şirketleri, yatırım fonları ve bankalar, devlet eli ile ya birleştirildi ya da birleşmeye zorlandı. Türkiye de bu gelişmelerden etkilenerek, firmaların küresel krizden etkilenmesini önlemek, pek çok alanda tasarruf sağlamak, birleşmeden sinerji elde etmek ve tekrar dinamizm kazanmak için Kobi'lere yönelik avantajlar sundu.

Böylece çok parçalı yapısı ve pek çok oyuncusu bulunan Türkiye Perakendesi de, dağınık ve azınlık kimliğinden, güçlü ve sistematik bir oluşuma adım atmaya karar verdi.

Dünyada devlet zoru ile şirket birleşmeleri yapılırken, Türkiye'de Teşvik Yasaları ile birleşmeler özendirilirken, Türkiyeli 70'in üzerinde Market Grubu süreci fark ederek, 'gönül birlikteliği' ile bir araya geldiler. İsimlerini değiştirmeden, güçlerini birleştirdiler ve ortaya 'Fayda' çıktı.