Organizasyonlar ve Fuarlar


Basın Bültenleri


E-Bülten Üyeliği


Haberler


Köşe Yazıları


Takvim

Postit


DÖVİZ KURLARI
  ALIŞ SATIŞ
USD 3.9594 3.9665
EUR 4.6547 4.6631
Döviz kurları tcmb.gov.tr sitesinden alıntıdır.
TAKVİM
Kasım
23
2017


BASIN ODASI > HABERLER


Gıda perakendecileri feminen marka grubunda!

Pazarlama iletişimi literatürünün en sık başvurulan kavramlarından biri olan marka kişiliği, markaların birer karakteri olduğunu ve insanlara ait özelliklerin markalar içinde kullanabileceğini ortaya koyuyor. Bu marka kişiliğini oluşturan en önemli unsurlardan biri de cinsiyet. Tüketiciler tarafından her markaya erillik ya da dişillik atfediliyor. Bazı kategoriler ve o kategorilerde yer alan markalar doğaları gereği bir cinsiyetle birlikte anılıyorlar. Örneğin, tıraş bıçağı kategorisi eril; makyaj malzemeleri kategorisi dişil olarak algılanıyor. Bu kategoriler için pazarlama iletişimi yaklaşımları hitap edilen cinsiyetin kodları dikkate alınarak şekillendiriliyor ve marka kişiliği bu kodlara göre inşa ediliyor.

Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan verilere göre, en maskülen markalar sırasıyla Tuborg, Efes Pilsen, Mercedes Benz, Ford, BMW, Volkswagen, Türkiye İş Bankası, Audi, Habertürk, Ziraat Bankası, Renault, Toyota, Zaman, Honda ve Fiat oldu.

Araştırmada elde edilen diğer sonuçlara göre en feminen markalar da sırasıyla Şok, BİM, Migros, Kipa, Tansaş, Burger King, Fanta, Profilo, Carrefour, Siemens, FOX, Kanal D, Real, Mc Donalds ve Dominos olarak belirlendi.

en_maskulen_markalar

en_unisex_feminen_markalar


Kaynak: http://www.retailturkiye.com/

10.02.2012