Organizasyonlar ve Fuarlar


Basın Bültenleri


E-Bülten Üyeliği


Haberler


Köşe Yazıları


Takvim

Postit


DÖVİZ KURLARI
  ALIŞ SATIŞ
USD 3.8792 3.8862
EUR 4.5760 4.5842
Döviz kurları tcmb.gov.tr sitesinden alıntıdır.
TAKVİM
Kasım
19
2017


BASIN ODASI > HABERLER


"Ortak Bir Fayda Yaratalım"

Sohbetimize 2011 yılını Fayda A.Ş. açısından değerlendirerek başlayalım isterseniz.

Görevime henüz başladığım için, geçmiş yıllarla ilgili incelemelerimi ve genel değerlendirmelerimi paylaşabilirim: Fayda A.Ş. üç yıllık bir şirket. Bu üç yılın ilk iki yılı, yeni markaların ve altyapı çalışmalarının oluşturulmasıyla ilgili bir planlama ile geçti. Bunun sonucunda Neffis ve Saff markalarıyla çok sayıda kategoride üretim gerçekleştirildi. 2011 yılı ise yeni ürün geliştirmekten çok toparlanmanın yılı oldu. Mevcut ürünlerin penetrasyonun hızlandırılmasıyla ilgili çalışmaların yanı sıra, özellikle et ithalatı ve satışında atılan adımlarla, şirketin mali yapısının iyileştirilmesi amaçlandı. 2012 yılına ise profesyonel ve deneyimli bir yapıyla, yenilikçi, fırsatları yakalayan, ortaklarına ve yerel sektöre can simidi olacak bir Fayda amacıyla merhaba dedik.

Fayda A.Ş.’nin 2012 yılına dair hedefi nedir?

Öncelikli hedefimiz sektörel heyecanı diri tutmak. Ben Fayda’nın kurulması esnasında da hızlı tüketim sektörünün önemli bir firmasında yöneticilik yaptığım için o süreci yakından takip edebildim. Üyelerde ve sektörde büyük bir heyecan vardı. Bu heyecanı sürdürmek, üyelerin ilgilerini yeniden kazanmak ve beklentilerini karşılamak bizim için çok önemli olacak. 2012’nin en büyük hedefi bu heyecanı tekrar yaratmak. Bunu başarabilmek için de ortaklarımız ve TPF üyelerimiz ile konuşarak beklentilerini öğreneceğiz.

Burada biraz sabır gerektiğini unutmamak gerekiyor. Başarılı özel markalar oluşturmak kolay değil. Bu işte başarılı olan discountlara baktığınızda; her bir ürünün üstünde çok detaylı ve uzun çalışıldığını görürsünüz. Fayda da olması gerektiği gibi ilk iki yılını bu konuyla uğraşarak geçirdi. Bunun üzerine fazla yoğunlaşıldığı için yapılması gereken bazı şeyler geri planda kalmış olabilir. Bunu doğal karşılamalı, çünkü her şey bir anda olmuyor. Üyelerin görüşünü almak, onları ziyaret etmek ve tavsiyeler almak önceliğimiz olacak. Yerel zincirlerin desteğini ve heyecanını doğru yönlendirdiğimiz takdirde, ben Fayda’nın büyük bir güce dönüşeceğine inanıyorum.

"Satınalmacılar ile bir araya geleceğiz"

Ortaklarınızın ve TPF Üyeleri’nin ürünlere daha fazla ilgi göstereceğini düşünüyor musunuz gelecek günlerde?

Perakendecinin, hissedarı olduğu bir şirketin ürününü alıp satmayı isteyeceğini düşünüyorum ki mantıklı olan da bu… Buradaki temel mesele, bazı ortaklarımızın yoğun ilgisine ve desteğine rağmen, PR ve Pazarlama tarafının biraz eksik kalmış olması. Bir gerçek var ki perakendeciler ilgi bekler. Satın almacılar, yıllardır kendilerinin ziyaret edilmesine, firmaların yöneticilerinin kendileriyle ilgilenmelerine alışmışlardır. Dolayısıyla Fayda’da oluşturulmak istenen online sipariş sistemleri, istenen sonuçları vermedi. Ortaklarımız, Fayda’dan da diğer firmaların yaptığı gibi kendilerini ziyaret etmelerini bekledi. Biz yeni dönemde satış ekibimizi de görevlendirerek, bunu gerçekleştireceğiz. Yani talebin gelmesini beklemektense, gidip o talebi alacağız. Ayrıca TPF üyelerinin satın almacıları ile buluşup Fayda’yı anlatacağımız bir toplantı düzenlemeyi planlıyoruz.

Satın almacıların ticaretimizdeki yeri önemli. Fayda’nın vizyonu, misyonu ve yerel perakendenin ayakta kalabilmesi adına önemi, biliniyor. Patronlar, PERDER organizasyonunun ve çalışmaların bizzat içinde olduğu için bu önemin farkındalar. Ancak genel olarak masa başında olan satın almacıların, bu kritik önemi kavrayabilmeleri çok mümkün değil. Bu konuyu satın almacılara ayrıca anlatmak gerekiyor.

Ürünlerle ilgili değişiklikler görecek miyiz?

Elbette bazı ürünlerde düzenlemeler gerekiyor ancak genel anlamda ürünler iş yapacak kapasiteye sahip. Örneğin Saff Kağıt grubu oldukça başarılı konumda. Eğer üyelerin talebi artarsa özellikle bu segmentte çok kısa sürede, güçlü bir konuma gelmek mümkün. Bunun dışında ürünlerin kalitesiyle ilgili ortaklarımızın görüşlerini dinliyoruz. Neticede biz bu ürünü son kullanıcıya satmıyoruz, tüketicinin tepkilerini ölçenler onlar. Gerekli değişiklikleri yapacağız.

Yeni ürünler olabilir mi?


Dönemine ve ticaretimize göre yeni çalışmalar yapmamız mümkün. Ayrıca ortaklarımızın ve üyelerimizin talepleri olursa da değerlendireceğiz.


"TPF üyelerinin tamamına hizmet vermeyi amaçlıyoruz"

Et ithalatı ve bakliyat gibi ürünlerde özel gramajlı ambalajlar Fayda’nın beğeni toplayan çalışmaları oldu. Bunlarla ilgili çalışmalar ne yönde ilerleyecek?

Fayda sadece ortağı olan kuruluşlara değil Türkiye Perakendeciler Federasyonu üyesi olan bütün firmalara ürün sağlamayı amaçlıyor. Bu amacı et ve özel gramajlı bakliyat, özel gramajlı fındık gibi ürünlerle gerçekleştirdi. İsteğimiz bu başarının bütün ürün yelpazemize yayılması. Bu konudaki etkinliğimiz artarak devam edecek. Zaten Fayda A.Ş.’nin nihai amacı bir PL şirketi olmak değil, komple bir hızlı tüketim ürünleri pazarlama şirketi haline gelmektir. Bunun için özel markalı ürün gruplarında; discountların ürünlerine karşı rekabetçi olmanın yanı sıra, et, bakliyat gibi diğer kategorilerdeki fırsatları da değerlendiriyor olacağız.


Ürünlerin kalitesini üst düzeyde tutarken fiyatını da rekabetçi bırakabilmenin tek yolu ölçekli üretimdir. Bu noktada üyelere nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

Evet, Fayda’yı kuruluşundan bugüne dek zorlayan konu da bu olmuş. Fiyatı rekabetçi yapabilmemiz için büyük ölçekli üretim gerekli. Ortaklarımız bazı ürünlerde, fiyatları yeterince rekabetçi bulmadıklarını belirterek, kendi alternatiflerini aramışlar. Şirketin emekleme döneminde, destek vermeden fiyat istemek, süreci bir kısır döngüye dönüştürüyor. Böylece bu fiyat hiçbir zaman rekabetçi seviyeye inemiyor.

Bunu kırabilmemiz için tüm üyelerimize mesajım; “bu güçlü tonajları hep birlikte yakalayacağımız şekilde destek olmaları”… Eğer bu tonajları yakalarsak ürünlerin fiyatının ne kadar rekabetçi seviyelere inebildiğini gördüklerinde, onlar da şaşıracak ve bunun büyük faydasını görecekler.

Fayda’nın bir sıçrama arifesinde olduğunu düşünüyorum. Güçlü bir hamleyle bir anda cirosunu birkaç katına çıkarma şansı var. Elinde bu kadar ürünü olan ve yetmişin üzerinde yerel market zincirinin ortak olduğu bir hızlı tüketim firmasının önü çok açıktır. Gelin bu potansiyeli hep birlikte kullanalım. Ortak bir Fayda yaratalım.

Kaynak: ortakalan.com.tr





10.02.2012