Organizasyonlar ve Fuarlar


Basın Bültenleri


E-Bülten Üyeliği


Haberler


Köşe Yazıları


Takvim

Postit


DÖVİZ KURLARI
  ALIŞ SATIŞ
USD 3.8792 3.8862
EUR 4.5760 4.5842
Döviz kurları tcmb.gov.tr sitesinden alıntıdır.
TAKVİM
Kasım
19
2017


BASIN ODASI > HABERLER


PNR Cosmetics 2012'ye Hızlı Başladı

Şubat ayı itibarı ile Türkiye genelinde 1128 müşteri ve 4187 satış noktasında Punto markası müşterilerin beğenisine sunuluyor. Devam eden satış anlaşmaları sonuçlandığında 5500 noktada Punto Aksesuar, Punto Express, Punto Pamuk, Punto Islak havlu ürünlerini bulmak mümkün olacak.


Özellikle şehirlerinin en dinamik market ve parfümeri zincirleri ile anlaşmalar yapan PNR, ürünlerin geniş bir kitleye ulaşımı bu şeklide daha kolay sağlayacak. Bu güne kadar satışlarının %65'ini parfümerilere yapan PNR, 2012 yılı satışlarının %75’lik kısmını market kanalına yapmayı hedefliyor.




2012'de yurtiçinde bayii sayısı 12’den 17'ye çıkarken yurtdışı bayiliklerde oluşmaya devam edecek. 81 ilin tamamına ulaşan Punto ürünleri 2012 sonuna kadar farklı tiplerde ürünler üretmeye de devam edecek. Sürpriz ürünler ile müşterilerine de ekstra cirolar kazandıracak.

Özellikle 2011 sonunda çıkarılan ve büyük ilgi gören 50 ml-100 ml ürünlerden oluşan Punto Express markasının 2012 yazında satış patlaması yapacağı öngörülüyor. Bu gruptaki ürün gelişimi de devam ediyor.


PNR, tüketicinin kişisel bakım ürünlerini korkmadan almasını ve rafa gelen müşterinin Punto markası ile tüm ihtiyaçlarını karşılamasını amaçlıyor. Ürün maliyetleri gereksiz artıran sebeplerden uzak duruyor. İyi kalite ve farklılaştırılmış ürünler, kendini ispatlamış üreticiler, ulaşılabilir raf fiyatları ve perakendeciye rakip ürünlere göre hatırı sayılır bir kar marjı ile sattırmak diğer amaçları.

İşin özünde PNR Cosmetics PUNTO markası ile perakendecinin rafında, kişisel bakım ürünleri kategorisinin Private Label markası boşluğunu doldurmak istiyor. Bunu yapar iken toplam fayda olarak PL kadar da fayda sağlamak istiyor. Perakendecinin PL'a olan ihtiyacını kapatmak istiyor.
PNR kurduğu merkezi yapı ve sıra dışı pazarlama politikaları sayesinde bu güne kadar bir üretim ve dağıtım firmasının üzerine alabileceği en büyük yükü de üstleniyor. Müşterisine sadece arkasına yaslanıp satışı izlemek kalıyor.


a- Siparişçi merch elemanları el terminali marifeti ile raflardaki stokları sayıyor, otomatik sipariş oluşturuyor, kayıp çalıntıyı ölçüyor, iadeleri hazırlıyor, mağazadan çıkmadan on-line siparişi merkeze mail atıyor ve bu sayede raf stoku ile yok satmadan müşterinin çalışmasını sağlıyor.


b- Merkezdeki müşteri temsilcileri sayesinde sipariş olgunlaştırılıp nokta bazlı sevkiyatı sağlanıyor. Stantları dahi dizilmiş halde özel kolilerde sevkiyat yapılıyor.


c- Her ay bir kez bölge satış temsilcimiz ve satın alımcı tarafından yapılan aktivite planlamasına göre aktivite merch personeli rutu hazırlanıyor, noktalarda anlaşmalardan doğan teşhirler yapılıyor, insert ürünleri sergileniyor ve satış takip ediliyor.


d- Ay sonu satış raporu ile reel gerçekleşme oranları, aktivite başarıları, karlılık ve stok durumları analiz ediliyor ve müşteri ile paylaşılıyor.


PNR, farklı bakış açısını ürünlerine, satış stratejilerine ve hizmetlerine yansıtmaya devam edecek. Müşterilerine daha fazla kazandırmak en büyük prensibi olacak.

22.02.2012