Organizasyonlar ve Fuarlar


Basın Bültenleri


E-Bülten Üyeliği


Haberler


Köşe Yazıları


Takvim

Postit


DÖVİZ KURLARI
  ALIŞ SATIŞ
USD 3.9594 3.9665
EUR 4.6547 4.6631
Döviz kurları tcmb.gov.tr sitesinden alıntıdır.
TAKVİM
Kasım
23
2017


BASIN ODASI > KÖŞE YAZILARI


Perakendede gençlerin iktidarı başlıyor

Soysal Danışmanlık, altı yıldır Türkiye perakende sektörünün tepe yöneticilerini Avrupa’nın önemli merkezlerinde biraraya getiriyor. “Perakende Liderler Konferansı” adındaki iki gün süren bu toplantılarda, perakende dünyasındaki son gelişmeler ve yenilikler tartışılıyor. 170 milyarı aşkın bir ciroya sahip olan perakende sektörümüzün liderleri önemli yerli ve yabancı konuşmacıları dinliyorlar. Sektörün sorun ve fırsatlarını değerlendiriyorlar. Renkli, etkileşimi çok yüksek ve samimi bir ortamda, daha da bütünleşmiş bir biçimde işlerinin başına dönüyorlar.
Barselona’da yapılan 2011 Perakende Liderler Konferansı’nda, bu yıl iki unsur ön plana çıktı. Birincisi, internetin oyunun kurallarını tümüyle değiştrmekte olduğu gerçeğiydi. E-ticaretin artan payı, tüketicilerin internet ve cep telefonu sayesinde her tür bilgiye ulaşıyor olması, sosyal mecraların artan gücü gibi noktalar sunumlarda sıkça gündeme geldi. İkinci önemli değişimse, gençlerin tüketici, üretici ve yönetici olarak güçlerinin hızlı bir biçimde arttığı gerçeğiydi.

Bu yıl Barselona Perakende Liderler Konferansı’nda, markalaşma, Çin ve kriz gibi konulardan çok az söz edildi. Odakta dijital çağın başlattığı yeni dünya düzeni vardı. Başta Hüsnü Özyeğin, Mustafa Taviloğlu, ve Abdullah Kiğılı gibi sektörün duayenleri olmak üzere, tüm liderler ve konferans konuşmacıları sektörün kaderini belirleyecek yeni kuşağın gücüne vurgu yaptılar. Perakende sektörümüzün liderleri Barselona’dan, ülkemizde gençlerin oyunun kurallarını değiştirdiği ve iktidarı ele geçirmekte olduğu gerçeğini kabul etmiş olarak döndü.


LCW’nin en büyük mağazası internette
Barselona’daki Perakende Liderler Konferansı’nda LCWaikiki Yönetim Kurulu Başkanı, Vahap Küçük’le sohbet etme imkanı buldum. LCW, 3 ay önce internet sitesinden satış yapmaya başlamış. 20 bine yakın ürünü satışa sunduğu internet mağazası, kısa süre içinde şirketin birinci mağazası durumuna gelmiş. İlk iki yıl için yaklaşık 9 milyon TL civarında bir satış gerçekleşeceği öngörülüyor. Vahap Küçük’ün hedefi bu rakamı 3 yıl içinde 40 milyon TL’ye çıkarmak.


Mağazada satışları artırmanın 3’lü formülü
Soysal Perakende Konferansı’nda “Trend yaratmak, oyunda öne geçmek” başlıklı bir sunum yapan Howard Saunders dünyadaki 25 bini aşkın tasarım ve perakende profesyonelini biraraya getiren echochamber.com adlı bir şirketin kurucusu.
Dünyanın dört bir yanındaki mağazaları gezen ve yeni trendleri yakalamaya çalışan Saunders’a göre, markaların müşterilerine yakınlaşmak için üç noktaya dikkat etmesi gerekiyor.
1. İlk kural “insanlara kendilerini özel hissettirmek”. Tüketiciler eğlenceli, dikkat çekici ve güzel tasarımlı, duygularına, duyularına hitap eden alanlarda daha uzun kalıyor ve daha rahat alışveriş yapıyorlar.
2. İkinci nokta “Akılda kalıcı mekanlar ve deneyimler sunabilmek”. Mağazalar müşterilerine arkadaşlarına anlatabilecekleri, sosyal ağlarda paylaşabilecekleri eşsiz deneyimler sunmanın yollarını aramalı.
3. İnsanlar alışveriş mekanlarına zaman geçirmek için, hayattan bir mola alabilmek için gidiyorlar. Onların bu zamanını çok keyifli geçirmesini sağlayan markalara sadık oluyorlar. Saunders, üçüncü kuralında bu noktaya işaret ederek, perakendecilere mağazalarında “hayatı yavaşlatacak, insanlara keyifli anlar yaşatacak formüller” aramalarını tavsiye ediyor.





Türkiye’de “defansif” yurt dışında “ofansif” olmak gerek
Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, Barselona’daki Soysal Perakende Konferansı’da da her zaman olduğu gibi ufuk açan bir konuşma yaptı. Ülkemizin yetişmiş insan gücünün, gençlerimizin yeteneklerinin en büyük rekabetçi yanımız olduğunu hatırlattı. Yurt dışında daha çok Türk yönetici göreceğimizi belirtti. Rekabet için içeride savunmaya geçmemiz ve markalarımızın gücünü artırmamız gerektiğini hatırlattı. Buna karşın, dünyanın her yanında işbirlikleri kurarak “ofansif” bir mücadele yapmamız gerektiğine dikkat çekti.

Fatoş Karahasan /
Markalar trendler
Kaynak: Milliyet Ekonomi

09.09.2011